Στο σεμινάριο θα γίνει αναφορά σε όλες τις αλλαγές που έχουν επέλθει στις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών προμηθευτών έτους 2014 & 2015.
Ποιους αφορά ;
Ποιες συναλλαγές περιλαμβάνονται και ποιες εξαιρούνται ;
Ποιο το Περιεχόμενο καταστάσεων και ο τρόπος καταχώρησης τους ;
Ποιος ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής τους ;
Διασταυρώσεις – εκκαθάριση και πρόστιμα που δημιουργούνται από αυτή την υποχρέωση
Εισηγητής : Χριστόπουλος Γιώργος
Λογιστής Φοροτεχνικός μέλος του Δ.Σ. της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. και Γ.Γ. της Ε.Φ.Ε.Ε.Α.
Χρόνος Διεξαγωγής: Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014 ( 17:30 μ.μ. – 21:30 μ.μ. )
Τόπος διεξαγωγής: Ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση (live) Mέσω ( INTERNET ) στην διαδραστική πλατφόρμα της ΠΑΣΔΕwww.pasde.gr
Κόστος Συμμετοχής: 35€ (Ως χορηγία στον μη κερδοσκοπικό Σύλλογο ΠΑ.Σ.Δ.Ε.)
Μέλη ΠΑ.Σ.Δ.Ε. : ΔΩΡΕΑΝ
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί εκπαιδευτικό υλικό και πιστοποιητικό παρακολούθησης
Από 1.1.2014 καθορίζεται νέος τρόπος υποβολής, καταστάσεων φορολογικών στοιχείων, προμηθευτών και πελατών, για τα εκδοθέντα και ληφθέντα φορολογικά στοιχεία αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Οικονομικών (www.gsis.gr).
Στο σεμινάριο θα αναλύσουμε με χρηστικό τρόπο τις διατάξεις των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 14 του ν. 4174/2013 όπως προστέθηκαν με την παράγραφο 5 του άρθρου 42 του ν. 4223/2013, με βάση τις οποίες εκδόθηκε η απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.) ΠΟΛ.1022/7.1.2014, όπως τροποποιήθηκε με την ΠΟΛ.1072/7.3.2014,με την οποία καθορίστηκαν η έκταση εφαρμογής, το περιεχόμενο, ο τρόπος καταχώρισης, ο χρόνος υποβολής καθώς και ο τρόπος υποβολής των υπόψη καταστάσεων. Με την ΠΟΛ. 1078/17-3-2014 δόθηκαν οι οδηγίες σχετικά με την υποβολή των καταστάσεων.
Aναλυτική θεματολογία:
1. Έκταση εφαρμογής (υπόχρεοι – συναλλαγές που περιλαμβάνονται – συναλλαγές που εξαιρούνται)
1.1. Υπόχρεοι υποβολής
1.2. Συναλλαγές που περιλαμβάνονται
1.3. Συναλλαγές που εξαιρούνται
2. Περιεχόμενο καταστάσεων
3. Τρόπος καταχώρησης
Ειδικότερα:
3.1. Κατάσταση πελατών
3.2. Κατάσταση προμηθευτών
Επισημαίνεται ότι, μηδενικές καταστάσεις πελατών – προμηθευτών δεν υποβάλλονται.
3.3. Διάφορες περιπτώσεις καταχωρήσεων
Ειδικότερα:
Επιχειρήσεις τουριστικών – ταξιδιωτικών γραφείων (υπηρεσίες «πακέτο»)
Επιχειρήσεις μεταπώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων
Εκτελωνιστές
Πιστωτικά τιμολόγια που εκδίδονται μόνον με ποσά Φ.Π.Α.
Πωλήσεις βενζίνης και πετρελαίου κίνησης, από πρατήρια υγρών καυσίμων
Φορολογικός αντιπρόσωπος
Ασφαλιστικοί σύμβουλοι
Αξία εγγυοδοσίας
Ενυπόγραφες αποδείξεις ασφαλιστικών αποζημιώσεων
Διάθεση εφημερίδων και περιοδικών
Συναλλαγές του ΕΛ.ΤΑ., απευθείας ή μέσω τρίτων
Τρόπος εμφάνισης των αμοιβών των συμβολαιογράφων
Πωλήσεις αγαθών για λογαριασμό τρίτου
Αντικατάσταση απόδειξης λιανικών συναλλαγών με τιμολόγιο
Αυτοτιμολόγηση – Ανάθεση τιμολόγησης
Έξοδα κίνησης υπαλλήλων επιχειρήσεων
4. Χρόνος υποβολής καταστάσεων πελατών και προμηθευτών
Ειδικότερα:
4.1. Χρόνος υποβολής καταστάσεων πελατών και προμηθευτών για το ημερολογιακό έτος 2014
α) Καταστάσεις πελατών
β) Καταστάσεις προμηθευτών
γ) Καταστάσεις πελατών και προμηθευτών για εκκαθαρίσεις αμοιβών που εκδίδονται μετά το τέλος Ιανουαρίου του επόμενου ημερολογιακού έτους
δ) Καταστάσεις προμηθευτών για τη διόρθωση αποκλίσεων υποβληθέντων στοιχείων προμηθευτών
4.2. Χρόνος υποβολής καταστάσεων πελατών και προμηθευτών για τα ημερολογιακά έτη από 1.1.2015 και εφεξής
α) Καταστάσεις πελατών
β) Καταστάσεις προμηθευτών
γ) Καταστάσεις πελατών και προμηθευτών για εκκαθαρίσεις αμοιβών που εκδίδονται μετά το τέλος Ιανουαρίου του επόμενου ημερολογιακού έτους
δ) Καταστάσεις προμηθευτών για τη διόρθωση αποκλίσεων υποβληθέντων στοιχείων προμηθευτών
5. Τρόπος υποβολής – Διασταυρώσεις και Εκκαθάριση
Μέσω της αναβαθμισμένης πλατφόρμας της ΠΑΣΔΕ ( DVR cloud technology ) παρέχεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες του σεμιναρίου κατά την live παρουσίαση να μπορούν να επαναλάβουν το σημείο της εισήγησης που επιθυμούν. Επίσης μέσω της πλατφόρμας μπορείτε να κατεβάσετε τις σημειώσεις του σεμιναρίου σε ηλεκτρονική μορφή να εκτυπώσετε άμεσα το πιστοποιητικό παρακολούθησης και το φορολογικό παραστατικό συμμετοχής του σεμιναρίου. Τέλος μπορείτε να υποβάλλεται τις ερωτήσεις σας είτε μέσω της αποστολής γραπτού ερωτήματος στην πλατφόρμα είτε μέσω τηλεφώνου (τηλεφωνική παρέμβαση) απευθείας στον εισηγητή. Μετά το διάλειμμα και την ολοκλήρωση της εισήγησης θα απαντηθούν ερωτήσεις που τέθηκαν από τους συμμετέχοντες και θα αποσταλούν σε όλους τους συμμετέχοντες μαζί με τις σημειώσεις και τα ηχητικά αποσπάσματα των ερωτήσεων – απαντήσεων του σεμιναρίου.